آیا میدانید: در شيلي صحرايي وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباريده است ؟
logo

جاذبه‌های دیدنی شیراز| در سفر به شیراز چه جاذبه‌هایی را ببینیم؟


 

شیراز، مرکز استان فارس و یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران است که فرهنگی غنی و تمدنی دیرینه دارد. این شهر به دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی دیدنی‌های شیراز بپردازیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و تاریخی را دارید، بهتر است از قبل با جاذبه های آن آشنا شده و برنامه سفر خود را مشخص کنید.

 

جاذبه‌های دیدنی تاریخی شیراز

شیراز مهد تمدن و فرهنگ ایران است و دارای آثار تاریخی ارزشمندی است. در زمان سفر به این شهر، این موضوع اهمیت دارد که یک هتلی انتخاب کنید تا دسترسی خوبی به جاذبه های گردشگری داشته باشید. هتل ارگ شیراز یکی از بهترین انتخاب ها از این جهت است.

از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مجموعه تخت جمشید

تخت جمشید یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این مجموعه در فاصله 60 کیلومتری شیراز قرار دارد. از جمله مهم‌ترین آثار آن می‌توان به کاخ آپادانا، کاخ داریوش و کاخ خشایارشاه اشاره کرد. تخت جمشید از سری جاذبه‌هایی‌ست که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به شیراز جذب می‌کند و نباید از دیدن آن به سادگی گذشت.

 

ارگ کریم خان زند

ارگ کریم‌خان زند یکی از زیباترین بناهای تاریخی شیراز است که در دوران زندیه ساخته شده است. این بنا در مرکز شهر شیراز قرار دارد و مورد توجه افرادی‌ست که به تاریخ ایران و جاذبه‌های تاریخی علاقمندند.

 

باغ دلگشا

 باغ دلگشا از قدیمی‌ترین باغ‌های شیراز است که در دوران زندیه ساخته شده که در شمال شرقی این شهر و در نزدیکی آرامگاه سعدی قرار دارد. این باغ با مساحت ۷.۵ هکتار و درختان نارنج و پرتقالش، در فصل بهار با شکوفه‌های زیبا و عطر و بوی دل انگیزش، فضایی دلنشین و روح نواز ایجاد می‌کند.

 

مسجد، حمام و بازار وکیل

مسجد، حمام و بازار وکیل از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی شیراز هستند که در مجاورت یکدیگر و در دوران زندیه ساخته شده‌اند. این بناها از لحاظ معماری و زیبایی‌شناسی اهمیت زیادی دارند و امروزه از جاذبه‌های گردشگری مهم شیراز محسوب می‌شوند. این سه بنا مجموعه تاریخی و فرهنگی ارزشمندی را تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده شکوه و عظمت دوره زندیه است.

 

مسجد نصیرالملک

یکی از جاذبه‌های دیدنی شیراز که نباید از تماشای زیبایی‌های آن بگذرید، مسجد نصیرالملک است. این مسجد به دلیل شیشه‌های رنگی زیبایش که در پنجره‌های آن به کار رفته است، شهرت دارد که این شیشه‌ها در طلوع و غروب آفتاب جلوه‌ای خیره‌کننده به مسجد می‌بخشند.

این مسجد که در دوران قاجاریه ساخته شده دارای دو شبستان شرقی و غربی است. شبستان غربی که به شبستان تابستانه نیز معروف است، دارای هفت در چوبی با شیشه‌های رنگی است. این شیشه‌ها با نقوش گل و بوته و آیات قرآنی تزئین شده‌اند و فضایی خاص و دیدنی را می‌سازند.

 

 

مجموعه سعدیه و حافظیه

مجموعه سعدیه شامل آرامگاه سعدی، موزه سعدیه و باغ دلگشاست. این مجموعه در شمال شهر شیراز قرار دارد. مجموعه حافظیه نیز شامل آرامگاه حافظ، موزه حافظیه و باغ جهان نما است. این مجموعه همیشه مورد توجه دوست‌داران فرهنگ و ادب ایرانی بوده است.

 

بهترین مکان برای اقامت در شیراز

برای تجربه یک سفر خوب، بهتر است علاوه بر جاذبه‎‌های توریستی که برای دیدنشان برنامه‌ریزی می‌کنید، محل اقامت خود را نیز مشخص کنید. بنابراین بعد از بررسی جاذبه‌های دیدنی شیراز، به سراغ پیدا کردن بهترین محل اقامت در این شهر، با توجه به بودجه و سلیقه خود بروید. معمولا هتل‌ها و بوتیک هتل‌ها گزینه‌های اصلی مسافران شیراز هستند. یکی از بهترین هتل‌هایی که می‌توانید طی سفر خود به شیراز در آن اقامت داشته باشید، هتل ارگ شیراز است.

 

هتل ارگ شیراز

هتل ارگ شیراز یک هتل سه ستاره واقع در مرکز شهر شیراز است که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده و در سال ۱۳۹۴ مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل ارگ دارای ۶۴ اتاق و سوئیت است که به امکانات رفاهی مدرنی از جمله تلویزیون LCD، مینی‌بار، سیستم بیدارباش و.. هستند. همچنین وجود یک سالن کنفرانس این هتل را به انتخاب بسیاری از سازمان‌ها تبدیل کرده است.

هتل ارگ در نزدیکی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شیراز از جمله مجموعه وکیل، باغ ارم، مسجد نصیرالملک، شاهچراغ، حافظیه و سعدیه قرار دارد. رستوران هتل ارگ غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سرو می‌کند و کافه هتل نیز مکان مناسبی برای صرف یک نوشیدنی گرم یا سرد است. هتل ارگ با توجه به موقعیت مکانی مناسب، امکانات رفاهی و قیمت مقرون به صرفه، یکی از محبوب‌ترین هتل‌های شیراز محسوب می‌‌شود.

 

 

 

 

چگونه می‌توانیم سفر ارزان‌تری به شیراز داشته باشیم؟

با رعایت این نکات می‌توانید بودجه بیشتری را به ملاقات جاذبه‌های دیدنی شیراز و استفاده از امکانات تفریحی موجود اختصاص دهید.

  • در فصل‌هایی به شیراز سفر کنید که معمولا مسافران کمتری دارد.

  • برای باخبر شدن از تخفیف‌های هتل‌ها می‌توانید به سایت‌های هتل‌ها مراجعه کنید یا برای دریافت ایمیل‌ها و پیام‌های تبلیغاتی آنها ثبت نام کنید.

  • هتل‌هایی را پیدا کنید که با ارائه امکانات معقول، قیمت‌های مناسبی داشته باشند.

 

رزرو ارزان بهترین هتل‌های شیراز در فلای تودی

فلای تودی یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در ایران است. این شرکت تمام آنچه که برای داشتن یک سفر به آن نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد؛ رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما، دریافت ویزا و خرید بلیط قطار از خدمات این شرکت هستند. آنچه که فلای تودی را به نسبت سایر شرکت های گردشگری متمایز کرده، قیمت خدمات است. می‌توانید قیمت هتل موردنظر خود را در زمانی که قصد سفر دارید در فلای تودی و سایر سایت‌ها مقایسه کنید تا متوجه تفاوت قیمت‌ها شوید.

نکته دیگر، کیفیت پشتیبانی و خدمات 24 ساعته فلای تودی است که آن را از سایر شرکت‌های گردشگری متمایز می‌کند. بعد از خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا خرید سایر خدمات، در صورت وجود هر سوالی می‌توانید به صورت 24 ساعته و در تمام روزهای هفته با کارشناسان پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. می‌توانید برای رزرو هتل ارگ شیراز یا سایر هتل‌های باکیفیت شیراز وارد آدرس سایت فلای تودی یا اپلیکیشن آن شوید و رزرو خود را انجام دهید.

نظرات
توجه: شماره موبایل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود
توجه: ایمیل وارد شده در وب سایت نمایش داده نمیشود

twitter facebook linkedin whatsapp telegram